Scoutskamp

Het kamp van Scouts en Gidsen Tervant kan je altijd op de voet volgen via paalonline.

En ze zijn allemaal vertrokken !  Zaterdag vertrokken de Verkennners al naar Sainte Marie sur Semois met de fiets, Jins en Gidsen maakten er een combireis trein-fiets van en maandag vertrokken Kabouters, Welpen, Jogi's en Jeevees met de bus.

De kapoenen vertrokken maandag op dagtrip naar Kiewit, hun kamp begint zaterdag.

Het is eindelijk zo ver! Morgen kan het kamp voor iedereen van start gaan. De leiding heeft op voorkamp de handen uit de mouwen gestoken om het kampterrein helemaal in gereedheid te brengen. De kookouders zijn ondertussen ook gearriveerd om hun keukentent te installeren. We kijken er heel hard naar uit om jullie blije gezichtjes morgen terug te zien en er samen een schitterend kamp van te maken!

Dag allemaal!

De gidsen, verkenners en jins zijn gisteren allemaal goed aangekomen met de fiets. De jongste takken zijn deze ochtend op de bus gestapt naar Sainte-Marie-sur-Semois. De eerste dag van het kamp is voor iedereen goed verlopen. De oudste takken hebben 's middags alle sjorbalken verzameld om hun constructies te bouwen. Ook de welpen en kabouters hebben zich geïnstalleerd op hun plekje. De kookouders zijn heel tevreden met hun nieuwe jassen en hebben al superlekker gekookt. Ook de kapoenen hebben een leuke dag beleefd in Kiewit. Hun foto's volgen morgen.

Heel veel kampgroetjes en tot morgen!

Slaapwel

Hier zijn we weer! Ook vandaag hebben we een heleboel blije gezichtjes gezien. De regen hield ons niet tegen om te ravotten op het kampterrein. De kleinste takken hebben kunnen genieten van de kookkunsten van onze kookouders. Vandaag stond er spinaziepuree en worst op het menu. De oudste takken hebben hun zelfgesjorde vuren kunnen uittesten. Zij hebben vanavond croque monsieur gebakken. Alle kampthema's zijn ondertussen ook ingeleid. Morgen gaat iedereen op dagtocht dus we hopen dat iedereen morgenvroeg fris en monter is!

Slaapwel!

Woensdag: tochtdag! Het weer hield ons niet tegen om vandaag een stevige tocht te maken. De kabouters en jonggidsen zijn gaan bowlen en de welpen hebben een ballonzoektocht gedaan. Nadien konden de jongste takken zich opwarmen met lekkere soep van de kookouders. De jeevees en verkenners zijn naar een meertje gewandeld en de gidsen deden een tocht rond hun kampthema. De jins hebben samen met de kapoenenleiding Arlon verkend. Gelukkig kon de avond droog en met een leuke activiteit afgerond worden! Morgen zijn we er weer met (hopelijk) zonnig weer. Het was een vermoeiende maar leuke dag!

Hier zijn we weer met ons kampnieuws! Vandaag was het familiedag: alle leden werden ingedeeld in een familie en samen moesten ze zoveel mogelijk onderdelen verzamelen om een bootje te bouwen. De bootjes werden nadien allemaal te water gelaten op de Semois en de groep met het snelste bootje heeft gewonnen. En spannend dat het was! De kookouders hadden het geweldige idee om de families samen te laten dineren en voor IEDEREEN verloren brood te bakken. D-A-N-K-U, DANKU!!!

Dag 5: DOOP! Zowel de leden als de leiding hebben een vettig dagje achter de rug. Gelukkig konden we ons nadien volledig wassen zodat we morgen fris zijn. Morgenvroeg doen we allemaal proper ondergoed aan en ruimen we onze tent op zodat we jullie om 14u kunnen verwelkomen op ons kampterrein.

Slaapwel en tot morgen!

Vandaag was het bezoekdag, voor iedereen een blij weerzien met mama, papa, familie en vrienden. Ook de kapoenen zijn ondertussen gearriveerd op het kampterrein. Ze zijn helemaal klaar om er een geweldig kamp van te maken!  De bezoekdag werd afgesloten met een viering en een groot vierkant. Nadien namen we kort afscheid van ons bezoek zodat we zo snel mogelijk aan de tweede helft van ons kamp konden beginnen!

Hier zijn we weer! Vandaag heeft de zon ons kampterrein weer helemaal opgewarmd. De gidsen zijn te voet op tweedaagse vertrokken richting Bouillon. De verkenners maken er een driedaagse van en sprongen vanochtend op hun fiets. Zij hebben ondertussen laten weten dat ze in Bertrix aangekomen zijn. De kapoenen, kabouters en welpen hebben zich weer kunnen uitleven op ons kampterrein. Ook de belofte van de 1ste- en 3dejaars van de kabouters en welpen vond vanavond plaats. Morgen volgen er ook nog foto's van jonggidsen en jongverkenners.

Wij kruipen onze tent in, slaapwel!

Vandaag zijn de kapoenen, kabouters, welpen, jonggidsen en jongverkenners op tocht geweest. Het was weer heel warm dus we hebben ons nadien allemaal gewassen! De welpen hebben een frisse duik genomen in de Semois. De spaghetti van de kookouders smaakte 's avonds dubbel zo goed. De gidsen zijn terug van hun tweedaagse, foto's volgen nog! De verkenners zijn momenteel nog op pad, zij worden morgen terug verwacht op het kampterrein.

Slaapwel!

Heet, heter, heetst... Alweer een mooie zomerdag in Sainte-Marie-sur-Semois. De waterspelletjes zorgden voor de nodige verkoeling. De verkenners zijn ondertussen ook terug van hun driedaagse. Zij hebben 140 km in de benen. Ondanks de hitte stonden de kookouders toch weer te zwoegen achter hun vuren om immens veel pannenkoeken te bakken! En smaken dat het deed! De kapoenen sloten de avond af met een leuke party.

Nu snel ons bed in want morgen moeten we ons voorbereiden voor het groot kampvuur!

GROOT KAMPVUUR: alle takken verzamelden zich vanavond rond het kampvuur en hebben hun beste beentje voorgezet tijdens hun act. Louis en Flor werden gedoopt tot nieuwe dirigenten en zorgden de ganse avond voor sfeer en ambiance tijdens het zingen van de liedjes. De kookouders hebben ijsjes uitgedeeld en toonden hun nieuwe jassen aan de ganse groep. Nadien werd het avondlied met de ganse groep rond het kampvuur gezongen. Kortom, een mooie avond om het onvergetelijk kamp mee af te sluiten!